ارتباط کیسه پول و جمعه‌های جولای!+عکس
نوشته شده توسط : ژورنالیست
ماه جولای ۱۰۰ تا جمعه هم که داشته باشد به جیب و پول ما ربطی ندارد!

برنا:
این روزها ایمیلی میان کاربران اینترنت با چنین محتوایی دست به دست می چرخد، ایمیلی که تعداد جمعه، شنبه و یکشنبه در یک ماه میلادی را به کیسه پولی که از آسمان می رسد، مربوط می کند!

"ماه ژوئیه (جولای) امسال (۲۰۱۱)، ۵ جمعه، ۵ شنبه و ۵ یکشنبه دارد. این اتفاق، هر ۸۲۳ سال یکبار رخ میدهد و به کیسه پول معروف است. این پیام رو برای دوستان خود ارسال کنید تا ظرف ۴ روز کیسه پول شما از راه برسد. بر اساس دانش فنگ شوئی چینی، هر کس این پیام را ارسال نکند، دچار بی پول خواهد شد."

          

با مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری در این باره گفت وگو کردیم:

این امر ریشه نجوم علمی ندارد؛ بنابراین نباید به آن توجه کرد؛ چون مردم را به خرافه می اندازد. انطباق روزهای مختلف یا اینکه پنج جمعه در ماه باشد، دلیلی بر پولدار شدن یا پولدار نشدن افراد نیست. در این گونه ایمیل ها، یک مبحث نجومی را با خرافات قاطی می کنند تا فرد فکر کند که کل مبحث علمی است اما چنین مواردی کاملا غیر علمی است و هیچ چیز آنها را ثابت نمی کند.

به علاوه اینکه ۸۲۳ سال طول می کشد تا پنج جمعه، شنبه و یکشنبه در یک ماه قرار داشته باشند هم، جای بحث دارد و من به عنوان مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران این مبحث را تایید نمی کنم.

به اعتقاد من، این ایمیل ها دانش مردم را به تمسخر می گیرند و انرژی آنها را معطوف به حواشی می کنند تا یک جوان ایرانی ذهنش مشغول این موارد باشد.

افرادی که کارا هستند وقتی که روزی تعطیل می شود، می گویند که باید نیروی مولد جامعه کار کنند و این مربوط به افراد تنبل می شود که از وجود پنج جمعه در یک ماه استقبال می کنند و می گویند که ممکن است که باعث پولداری شود .

به هر حال چنین حوادثی پایه و اساس علمی ندارد و باعث پایین آمدن راندمان کاری و فکری افراد می شود بلکه فقط مربوط به اتفاقات تقویمی و یا نجوم رصدی می شود که تأثیری بر دارا و ندار شدن ندارد.




:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: